maandag 29 augustus 2011

De Mug en de Zeezuiper

De mug en de zeezuiper liepen over het strand en kwamen de strandgaper tegen. Ze hieven het glas en al snel waren ze ondergedompeld en verdwaald in een heldere oceaan van wonderlijke onwaarheden.

Zo beland je geheel vrijwillig en vrijblijvend op een bierfestival in je eigen stad. Vanuit het enige echte biercafé georganiseerd. In deze kroeg, De Heks genaamd, heb ik een bierbrouwerij ontdekt uit Zeeland. Zoals veel kleinere bierbrouwerijen geven zij hun bieren mooie namen. Mijn favoriete brouwerij staat trouwens in Amsterdam en heet Brouwerij het IJ (met eigen café) en geven hun bieren namen als Natte, Zatte en Struis. Maar De Scheldebrouwerij heeft nog mooiere en  prachtigere namen: Schoenlappertje, Witheer, Mug, Strandgaper, Dulle Griet, Wildebok, Lamme Goedzak, Zeezuiper, Oesterstout en Straffe Toeback. Mijn favoriet is de Zeezuiper, een goudblonde triple van hoge gisting met 8% vol. alc. Rustig drinken dus en hooguit 2 (tenminste dat neem ik mij dan voor natuurlijk). Anders de Mug, een blondje van 5%. Vandaag hebben ze de Strandgaper op tap, dit schaaldier schijnt voor te komen bij de rivier de Schelde.


    Een strandgaper uit eigen collectie.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten