zaterdag 25 februari 2012

GPS

Twee langbenige roodharige vrouwen
lopen in de stad over straat met allebei
een leeg groen kratje bier
richting een drankwinkel.
Ene beduidend ouder dan de andere.

Even polshoogte nemen.

Langs de snelweg staan we stil,
de moter ratelt dikke knikkers in het rond,
ondertussen beslaat de donkerblauwe
Volvo 240 GL Station zijn ruiten.

In het truckerscafé kijken we naar voetbal
en grote borden met friet en schnitzels.
De salade is uitverkocht,
mayonaise onbeperkt verkrijgbaar.

In de Ardennen zijn de hoge hakken ingeruild voor bergschoenen.
Binnen branden we onze gedachten aan een houtkachel.
Tijd om de taken te verdelen.

In bed sla ik een wollen deken over me heen
kijk naar de verrichtingen van de twee vrouwen
en val in slaap.

Tijdens de wandeling tuur ik op de GPS
terwijl roofvogels rondcirkelen boven onze hoofden
vraag ik me af waar we zijn.

Mijn twee roodharige vrouwen volgen een beekje naar het dal.
In het dorpscafé plannen we de terugreis met bier en chips.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten