vrijdag 28 oktober 2011

Guust Flater

De bosauto van deze week doet mij ontzettend denken aan de stripauto van Guust Flater. Het is waarschijnlijk niet de Austin Seven maar de uitstraling is vergelijkbaar. Kom er net achter dat ik in mijn puberteit alle stripalbums van Guust heb verzameld. Guust Flater is de kantoorklerk bij uitgeverij Robbedoes. Het mooie van hem is dat hij totaal in een eigen wereld leeft en zich niks aantrekt van wat er allemaal moet gebeuren. Hij is totaal stressloos en verknalt elke keer weer de ondertekening van een belangrijk contract die zijn baas Pruimpit en meneer De Mesmaeker willen ondertekenen, een zogenaamde running gag. Ik heb nummer 8 dubbel. Voor elk aannemelijk bod (hoeft niet per se geld te zijn) of ruil hou ik mij aanbevolen. Nummer 8 heet 'Flater van formaat' en staat hieronder afgebeeld. Het eerste plaatje toont Flater zijn nieuwe aanwinst aan Robbedoes.

    Als je op het plaatje drukt komt een leesbare vergroting in beeld.

    Uit eigen collectie (deze is te koop, te ruil of te geef).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten